11 Mei 2011

bila malam menjelma...

adakah ni satu petanda yang tuhan masih sayangkan aku?mungkin aku lalai dalam meniti hari2 yang mndatang,aku lupa pd mu..'ya allah'......
aku terlalu seronok mengecap impian,seronok dengan dunia hidupku yg hanya 1 pinjaman,aku lupa untuk mengucapkan syukur pdmu..tp kini aku sering dihantui dengan perasaan yg sering mengingatkan aku agar sentiasa bersyukur dan tidak lupa pd asal usulku,
bila mlm mnjelma,aku sering terpikir,"andai 1 mlm aku tdo,tp tidak bangun pd esok harinya,apakah yg akan terjd pd anakku?bagaimanakah perasaannya bila die dpt tahu yg slama ni tiap kali bangun dr tdo mama nya sentiasa dsisi tp telah tiada pd hari tu..mungkinkah die akan menangis?atau tidak mengerti apa2??...siapa pula yg akan menjaga makan dan minumnya?adakah sama seperti aku menjaganya disaat aku masih ada??
kadang2 bila malam mnjelma aku seperti orang bodoh yg xtahu punca,aku seolah2 di awang2an..kadang2 aku terasa xnak tido,biar mlm tu berlalu dlm keadaan aku sedar..
tiap kali aku menatap wajah anakku,hanya airmata yg akan mengerti segalanya,,dan bibir ni akan selalu berkata"mama sayang anak mama"..
kini tiap hari,tiap masa dan tiap saat hati ni akan berkata alhamdulillah,tuhan masih sayang kan aku,dan memberi pluang untuk aku memperbetulkan ksilapan lalu..aku akan hargai semuanya..
"ya allah kau berilah petunjuk ke jalan yg diredhai mu,bukalah pintu hatiku untuk bertaubat sesungguhnya engkaulah yg maha pengampun lg maha penyayang..
amin......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan