29 Mei 2012

bunga dan halaman rumah eps.1

  Alangkah indahnya kalau kite dihargai spt sekuntum bunga..sering dipuji bila bunga nya kembang dan cantik. Dijaga dan dibaja rapi seperti di kedai bunga,untuk menarik perhatian si pembeli..tidak kira lah walapun harga nya mahal janji cantik mata memandang apa salahnya sekali sekala keluarkan duit utk mencantikkan halaman rumah.


  Itulah yg terjadi pd ku skrg,pantang aje lalu depan kedai bunga pasti nak menyinggah, bila dah singgah tu semestinya nak beli juga walaupun 1 pasu. walau pun kekadang kite gi umah org lain tgk aje penuh dgn bunga dah nmpak semak,tapi kalau dijaga dan disusun rapi pasti nampak cantik..wat masa sekarang aku still dalam proses mengubah suai rumah,tu yang x sempat nak snap pic.


  Kalau dalam hati ada taman,pasti dekat umah pun ada taman bukan aje taman mainan,tp taman depan halaman rumah,adat la kalau beli rumah taman,halaman nye bukan lah besar sgt, walaupun sekangkang kera tp tetap cantik kalau dijaga rapi..lainlah kalau masing2 sibuk bekerja sampai x ada masa..Bagi aku x ada masalahnya utk aku jaga halaman rumah,sebab aku  24jam ada di rumah.


  Hubby dan aku mempunyai minat yang sama,tp berlainan jenis..maksud aku,hubby gemar mananam pokok yg boleh dimakan,aku pulak suka kan bunga..kalau ikutkan memang x cukup dgn tanah yang ada, Tapi x salah andainya kite tanam dalam polybag..depan laman pokok bunga,belakang pulak pokok sayuran yg ditanam dlm polybag,bagi pendapat aku lebih elok kalau pokok yg boleh dimakan, diletakkan di belakang sebabnye dekat dgn dapur..dan mudah sewaktu memasak.


  Walaupun baru 3bulan kami pindah,tp dah macam2 pokok yang ada..sampai jiran sebelah pun heran, mana x nye walaupun tanah sikit tp macam2 ada..banyak faedahnya kalau kite berbudi pada tanah kan???



Tiada ulasan:

Catat Ulasan